|
ІННОВАЦІЙНИЙ ПРОЕКТ
"Літня школа -
нова організаційна модель освіти старшокласників"
Мета: створення мотиваційного середовища щодо усвідомленого вибору профільності навчання;
формування організаційної культури старшокласників;
спільне між учнями, вчителями та батьками обговорення системи роботи в школі ІІІ ступеня;
формування позитивного іміджу школи;
свідоме цілеспрямоване проектування навчального процесу з урахуванням всебічної інформації про стартовий інтелектуальний потенціал кожного учня, стан його психічного та фізичного здоров'я на різних ступенях навчання;
створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності учнів, усвідомлення ними свого образу "Я".
Зміст діяльності
- Обговорення проекту роботи літньої школи на учнівських, батьківських зборах, педагогічних нарадах учителів різних циклів та інших педагогічних працівників закладу освіти;
- Проведення педконсиліумів за наслідками роботи літньої школи;
- Організація влітку роботи літньої школи, формування профільних класів школи з урахуванням діагностики та особистої заяви учнів і батьків;
- Розробка і запровадження вчителями адекватних діагностичних даних методик навчання виховання та розвитку старшокласників;
- Введення рефлексивної діагностики й самооцінки в освітній процес старшокласників;
- Запровадження моніторингу якості профільного навчання.
- Створення різних змістовних просторів:
- самоосвітній і навчальний (творчі іспити, робота в лабораторіях, індивідуальні проекти, олімпіади тощо);
- творчий (вистави, творчі роботи з різних предметів, робота в творчих майстернях, підготовка, оформлення та проведення шкільних свят);
- ігровий (сюжетно-рольові та моделюючі, історичні, спортивні ігри);
- правовий, соціальний, трудовий та інші простори.
- Психологічний супровід саморозвитку слухачів Літньої школи.
Результативність проекту
- Учням та батькам попередньо презентується зміст освіти в старшій школі;
- Узагальнюються дані комплексної діагностики з урахуванням попитів та побажань учнів і їх батьків щодо отримання освіти в старшій школі;
- Формуються конкретні завдання для вчителів з метою задоволення попитів учнів;
- Надається медично - психолого - педагогічна консультативна допомога учням і батькам з актуальних питань освіти та саморозвитку.
- Учнями допрофільних класів визначений особистий освітній маршрут отримання якісної загальної середньої освіти, усвідомлюються особливості освіти у старшій школі;
- Підлітки мають можливість визначились з правильним вибором шляхів досягнення навчальних цілей;
- Підтримуються особисті освітянські попити учнів;
- Усвідомлюється значення рефлексії внутрішнього стану та власної навчальної діяльності в старшій школі.
- Акцентована увага на можливостях застосування засобів масової інформації (ЗМІ) в освіті і самоосвіті. Формуються навички грамотного використання ЗМІ.
Примерный план работы Летней школы
Содержание мероприятий |
Ответственный |
Линейка Летней школы.
Знакомство с планом работы Летней школы
|
Репина Е.И. |
Формирование групп для проведения психологических тренингов и групповых занятий по методике "Букет". |
Классные руководители |
Формирование организационной структуры управления Летней школы -
Временного совета Летней школы (один учащийся от профильной группы).
|
Классные руководители |
Работа с Дневником самоорганизации учащегося: Анкетирование "Правильность выбора профиля". |
Классные руководители |
Подготовка к открытию Летней школы |
|
Открытие Летней школы. Презентация профиля "Я и мой профиль" |
Репина Е.И.
Тимощук Е.Н.
|
Подведение итогов работы дня.
Выпуск бюллетеня "Сегодня я узнал…, сумел…, задумался…".
|
Классные руководители |
Заполнение "Зеркала настроения" |
Классные руководители |
Тренинг личностного роста. Коррекция самооценки. |
Классные руководители |
Презентация образовательных областей. |
Учителя профильных дисциплин |
Знакомство с учебным планом допрофильного класса, содержанием спецкурсов и профильных дисциплин. |
Учителя профильных дисциплин |
Знакомство с образовательным маршрутом профиля, заполнение личного маршрута |
Учителя профильных дисциплин |
Разработка ученических проектов. |
Учителя профильных дисциплин |
Час медиаобразования |
Учитель информатики |
Работа над самооценкой. Тестирование |
Классные руководители |
Работа с Дневником самоорганизации учащегося: Планирование учебных достижений. Оценка личных успехов. |
Классные руководители |
Психологический тренинг |
Классные руководители |
Защита творческих проектов. |
Учителя профильных дисциплин |
Подведение итогов работы школы. Посвящение в профили |
Классные руководители |
|
Обсуждение результатов тестирования
Обсуждение результатов тестирования
Обсуждение результатов тестирования
Проведение линейки
Проведение линейки
День знакомств
День знакомств
Презентация профиля "Я и мой профиль"
Знакомство с учебным планом допрофильного
класса, содержанием спецкурсов и профильных
дисциплин
Посвящение в профили
Посвящение в профили
|